Ne. Psihološko testiranje zgolj opiše osebnostne lastnosti in poteze posameznikov ter s tem omogoča napovedovanje vedenja teh oseb (ocena osebnosti). Rezultati vsekakor prinašajo pomembne informacije, vendar je sama primernost kandidatov širši pojem. Verodostojno oceno primernosti z visoko napovedno vrednostjo lahko zagotovimo le preko umestitve rezultatov psihološkega testiranja v kontekst osebe, delovnega mesta, podjetja in panoge v okviru celovite kadrovske evaluacije.
Pravi psihološki testi imajo ustrezne psihometrične karakteristike (veljavnost, zanesljivost, občutljivost, objektivnost), ki se preverjajo z zahtevnimi statističnimi postopki in se izkazujejo s točno določenimi koeficienti. Načeloma velja, da boljše kot ima nek test psihometrične karakteristike, bolj se lahko na rezultate zanesemo, vendar pa je pri interpretaciji rezultatov osebnostnih vprašalnikov na ravni posamezne osebe vedno potrebno upoštevati, da so vprašalniki samoocenjevalne narave in s tem neizogibno podvrženi vsaj določeni meri subjektivnosti ocenjevanja osebnostnih lastnosti s strani osebe, ki vprašalnik izpolnjuje. Koliko subjektivnosti ocenjevanja je pri posamezniku prisotnega in na katerih merjenih dimenzijah, vam lahko pove psiholog, ki dobro pozna uporabljeni vprašalnik, splošne omejitve psihološkega testiranja in ima dovolj operativne kilometrine na področju evaluacije kadrov.
V osnovi poznamo 2 poglavitna pristopa: direktno iskanje (headhunting) in oglaševanje (objava v izbranih medijih, socialna mreža zaposlenih). Pri izbiri pristopa upoštevajte naslednje 3 ključne kriterije:
Izberite oglaševanje, če:
Izberite direktno iskanje na trgu (headhunting), če:
Če je iskanje nove osebe zelo nujno in hkrati zelo zahtevno oz. želite biti čim bolj prepričani, da ste pokrili vse možne kanale iskanja, lahko uporabite kombinacijo oglaševanja preko različnih medijev in hkrati direktnega iskanja na trgu. Če znotraj podjetja nimate dovolj izkušenj in kilometrine v tovrstnih postopkih, se posvetujte s kadrovskim strokovnjakom.
Baza kandidatov agencijam / svetovalcem zgolj olajša dostop do kandidatov, ki so se vanjo vpisali, nikakor pa ne zagotavlja, da bo zgolj na tej osnovi uspešno zaključen projekt iskanja želene osebe. Ni nujno, da baza kandidatov vsebuje osebe z vašim želenimi profilom in tudi ni nujno, da bodo osebe v bazi pripravljene zamenjati zaposlitev. V veliki večini primerov od vpisa v bazo kandidatov do vzpostavljenega kontakta s strani svetovalca preteče več kot leto dni, v tem času pa se lahko zaposlitvena situacija pri kandidatih že popolnoma spremeni.
Velja pravilo: najpogosteje dobri kandidati imajo zaposlitev ter jih agencije nimajo »na lagerju«. Potencialno imajo lahko informacijo o kadru s podobnimi izkušnjami, ki je odprt za možnost menjave zaposlitve, vendar to ne zagotavlja, da je odprt ravno za dotični primer ponudbe oz. v vmesnem času na strani kandidata že ni prišlo do spremembe pripravljenosti za menjavo zaposlitve.
V nekaterih primerih je možno najti tudi krajšo in vsaj enako učinkovito kadrovsko rešitev, odvisno od izkušenosti izvajalca direktnega iskanja (poznavanje panoge in kadrov znotraj panoge oz. funkcije), trenutne situacije na trgu in pri potencialno zanimivih kandidatih. Če dovolj dobro opišete vaše kadrovske potrebe in težave, ki ste jih imeli v dosedanjem delu kadrovskega postopka, vam lahko izkušen svetovalec poda predlog primerne rešitve oz. morda celo potencialnega kandidata, ki je dejansko odprt za pogovor z vami na temo konkretne priložnosti.
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.
EHC Partners