Metodološka izhodišča

Metodološka izhodišča

Upravljanje s človeškim kapitalom je tek na dolge proge. Nič se ne zgodi čez noč, niti uspeh niti neuspeh, četudi mogoče kdaj od daleč izgleda, da je sprememba nenadna. Zato je pomembno vedeti, katere točke tveganja je potrebno nadzorovati in kako, da tlakujemo pot, po kateri želimo hoditi.

Ena izmed najpogostejših točk tveganja je izbira metodologije. Metodologija, ki jo uporabljamo na kadrovskem področju, mora biti ciljno izbrana za namen, ki ga želimo doseči, hkrati pa je nujno potrebno poznati njene omejitve, ki lahko močno vplivajo na točnost interpretacije rezultatov. Posledično je v celotni sliki zelo pomembno, koliko izkušenj in kakšne ima oseba, ki pridobljene rezultate interpretira, ter nenazadnje kako naslavlja morebitne subjektivne napake ocenjevanja.

Kako zdravnik postavi diagnozo? Kombinacijo simptomov, o katerih poroča pacient, in rezultate preiskav postavi v kontekst lastnih izkušenj v medicinski diagnostiki in psihologiji vedenja ljudi v situacijah težav z zdravjem. Ni nujno, da vsak kašelj pomeni prehlad in ni nujno, da se vsak prehlad pokaže preko kašlja.

Stopnja točnosti rezultatov kadrovskih orodij in s tem njihove napovedne vrednosti je močno odvisna od izbrane metodologije, poznavanja njenih omejitev in izkušenj kadrovskega strokovnjaka, internega ali eksternega.  

Najpogostejše točke tveganja v kadrovskih procesih so sledeče:

  • psihološko / psihometrično ocenjevanje (Katera metodologija? Kakšne so njene omejitve? Ali poznamo splošne zakonitosti psihološkega ocenjevanja in kaj vse vpliva na točnost interpretacije rezultatov?)
  • selekcijski postopek (Kateri pristop je najprimernejši za dano delovno mesto v danem podjetju v danih razmerah na trgu delovne sile? Katere kriterije razlikovanja med kandidati bomo uporabili in kako jih bomo merili? Če se odločimo za direktno iskanje z zunanjim strokovnjakom, po katerih kriterijih bomo izbrali agencijo in/ali svetovalca?)
  • metoda 360° povratna informacija (V katerih primerih jo uporabiti? Kako dizajnirati ocenjevalno matriko? Kako oblikovati vprašalnik, da se minimizirajo napake ocenjevanja in »internega trgovanja«? Kako zagotoviti dober odziv? Kako brati rezultate, ki so praviloma vedno v povprečju precej visoki?)
  • interno napredovanje (Po katerem ključu se odločite, kdo je najprimernejši za interno napredovanje? Katere kriterije oz. kazalnike pri tem upoštevate? Katero metodologijo uporabite? Kako skomunicirate odločitev ekipi oz. morebitnim drugim internim kandidatom?)
  • interne organizacijske meritve – npr. organizacijska klima in kultura, interni vprašalniki in ankete, ipd (Kateri vprašalnik za kakšen namen? Kako so oblikovana vprašanja in zakaj točno takšna formulacija? Kakšen je odziv zaposlenih? Ali dober rezultat vedno nakazuje na dobro stanje in ali slab rezultat vedno narekuje korektivne ukrepe?)
  • obdobni razgovori zaposlenega z vodjem – npr. kvartalni, polletni, letni, ipd (Kako je zastavljen postopek obdobnega razgovora? Kateri elementi so vključeni v vprašalnik oz. pogovor? Kakšen je motivacijski naboj vodje, kakšen zaposlenega?)
  • onboarding novega zaposlenega (Katere korake v procesu onboardinga naredite? Kako spremljate njihovo realizacijo? Kako ocenite uspešnost uvajanja novega zaposlenega tako po strokovni kot medosebno-kulturni plati?)

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

EHC Partners